Thursday, February 12, 2009

Nätbutiker jag gillar

Nu har jag lagt upp en ny länklista. Jag tänkte lista nätbutiker där jag brukar handla, som har ett bra sortiment, bra service och kloka värderingar. De stora drakarna, som Amazon etc, tar jag inte med, utan tanken är att puffa lite för mindre företag som kanske inte alla känner till.

Det blev fyra butiker till att börja med. Runåbergs fröer är huvudleverantör för mina grönsaksfröer. De har intressanta, ofta äldre sorter, förökar själva sina fröer och har en sund inställning till detta med EU-sortlistor och GMO-utsäde. Snabb service och ett extra plus för en ovanligt lättnavigerad webbsida.

Hos Minimundus har jag framför allt handlat strumpor och underställ i härliga varma ullkvaliteter till både mig själv och barnen. Men de har annat trevligt i sortimentet också, som tvålar, rengöringsprodukter och diverse mamma-barn-pryttlar.

Garnkorgen har ett rejält sortiment av fina garner av de mest skilda slag. Här handlar jag framför allt självrandiga strumpgarner i olika kvaliteter, men det finns massor av annat, t.ex. de fina Visjögarnerna. Snabb service!

Hos Tvåleriet köper jag tvättnötter. Men här finns också tvålar, krämer och eteriska oljor. Jag gör egna tvålar och hudkrämer, men Tvåleriets produkter uppskattas bland vänner och bekanta som inte tillverkar eget. Snabb service här också.

Tipsa mig gärna om andra bra småbutiker på nätet! Dock kommer jag inte att lägga ut någon butik som jag inte själv testat.

1 comment:

Anonymous said...

Tack för tipsen!