Monday, December 06, 2010

Dag 04. Det här åt jag i dag.

Egentligen tycker jag inte om att skriva om vad jag har ätit. För en duktig flicka äter liksom inte vadsomhelst och hursomhelst. Hon trycker inte i sig en chipspåse en fredagskväll för att hon är ensam och trött och lite ledsen. Och hon äter inte marmeladmackor till frukost för att hon glömt köpa nyttigt pålägg. Eller svullar i sig choklad på väg hem från affären eftersom hon glömde att äta nåt litet och nyttigt till eftermiddagskaffet.

Duktiga flickor äter genomtänkt för att må bra och hålla vikten. De äter LCHF och kalorisnålt. De äter magert kött och de är vegetarianer. De äter stenålderskost och GI, superfrukter och emellanåt en tunn skiva surdegsbröd. De äter klimatsmart och ekologiskt och närodlat.

Gaaaah!

Men OK. Idag åt (och drack) jag:
rågbrödsmackor med ost och leverpastej
en massa te
kaffe
banan
mer kaffe
för mycket thaibuffé
ännu mer kaffe
lite förvirrade matrester
ett par mackor igen
lite julgodis nallat från barnens pyssel

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker mycket om dina ord.

Elins trädgård said...

Tack! Sånt är roligt att höra :-)