Sunday, January 10, 2010

Kallt som...

... och avloppet till tvättmaskinen har frusit. Jättekul - inte. Hoppas det töar med värmefläkten jag satte dit. Idiotkonstruktion med en böj på röret där vattnet blir stående och fryser till. Annars klarar huset kylan rättså bra, men jag vill helst inte tänka på hur mycket ved och pellets som gått åt.


Och jag är deltidssjukskriven en månad till och undrar ganska ängsligt när pengarna från Försäkringskassan tänker dyka upp. Räknar med att det dröjer en smärre evighet. Är djupt och innerligt tacksam för att jag har en hel del mat i förråd, både egenodlat och inköpt. T.o.m. lite kött i frysen har jag. Ibland har man lite nytta av att vara orolig och ängslig och bunkra upp mjöl, konserverade tomater och pasta. Med egna rotfrukter, lök och potatis och några syltburkar kvar från i somras ska vi väl få nåt att äta även om pengarna dröjer. Hoppas jag.

Här är ett gammalt inlägg om matförråd

5 comments:

Gunilla said...

Du verkar vara en sån som hittar lösningar på det mesta så det kommer säkert att gå bra!

Anonymous said...

nämen
varför ses vi aldrig
även om ingen av oss har tid
så får vi ta oss tid
om man vill ha får man ta
eller nåt

annan

Elins trädgård said...

annan - jo, vi får fixa detta. Vi får höras av o bestämma nåt! Ringer dig!

Anonymous said...

hej! kul att "höra" hur ni har det. här finns mat om det kurrar magen, kram cecilia & ingrid

Elins trädgård said...

hej själva C och I - är för trött och sliten för att åka nånstans just nu, men jag noterar inbjudan och ber att få återkomma :-)