Sunday, April 06, 2008

Min nya leksak

Jag har blivit med spinnrock :-) Jag lärde mig spinna för väldigt många år sedan, men sedan dess har jag knappt rört en spinnrock. Sen köpte jag ett par sländor och lite ull i vintras och har spunnit en del med det. Fast tanken på att köpa en spinnrock växte till sig och idag blev den verklighet! Så nu har jag suttit och spunnit hela eftermiddagen – lite ojämnt och dant blir det ju och lite för hårt spunnet, jag har inte fått till justeringen riktigt än. Men det ger sig nog med tiden.

Väldigt roligt i alla fall och det är en alldeles speciell känsla att göra sitt eget garn hela vägen från fåret. Tack och lov känner jag en hel hoper fårägare, så ulltillgången är säkrad. Det blir nog lite bilder på experimenten framöver... en massa idéer snurrar runt i huvudet!

3 comments:

Anonymous said...

fiiiin!

grattis!

är det en ashford traditional tro (jo jag är en nörd)

/annan

Elins trädgård said...

annanörden! du får komma hit och titta på den. Men jag hittar ingen märkning direkt - är inte Ashford-rockarna märkta. Den här verkar helt anonym. Ska kolla noggrannare!

Anonymous said...

nja jag har tittat på bilder och det är ju ingen traditional, men jag känner igen detdär breda hjulet, tänka tänka

/annan