Sunday, January 21, 2007

En helt vanlig söndag

Sovmorgon, vaknade sent och upptäckte att stormen hade lagt sig och det hade också ett vackert snötäcke gjort. Brottades med den krånglande pelletsbrännaren som stannat under natten = kallt hus och inget varmvatten. Försökte duscha i kallvatten.
Lååång frukost med tidningsläsning. Skjutsade barnen till kompisar, såhär års är det taxiservice, till våren får de baske mig cykla själva!
Tittade på snön. Gick ut och fotograferade snön.
Surfade och bloggade.
Åt fusklunch med mackor, inga barn hemma som behövde ha riktig mat. Tittade lite mera på snön.
Stickade klart lovikkavantar till ett av barnen.
Skottade snö (anar ett tema här…)
Bar in ved
Tittade på delar av Pirates of the Caribbean med ett barn o hans kompis (okej, tittade på Johnny Depp)
Värmde rester till middagen. Drack ett glas vin med sambon och pratade strunt.
Diskade. Gladde mig åt att snöplogen kom förbi.
Resten av kvällen kommer att ägnas åt soffmys och småprat med lite mera vin och förmodligen tidigt i säng
En helt vanlig ledig söndag då egentligen inget särskilt hände, men ändå en väldigt trevlig dag. Om jag bara slapp åka till jobbet i morgon skulle tillvaron vara nästan perfekt.
(ja, jag gnäller om mitt jobb, men gör inget åt det, jag vet…)

No comments: