Wednesday, February 11, 2009

Vinter



Familjen är fortfarande sjuk och det är mest vila och vänta på att alla blir feberfria och hostar färdigt som gäller. Det blir inte så många knop gjorda och lådan med fjolårets fröer står fortfarande och väntar på sortering. Svårt att tänka på trädgårdsplanering när trädgården är full av vinter!

De gula hallonen remonterar och ibland blir det några som hinner mogna på hösten. Men de flesta blir inte mer än kart innan frosten tar dem.


Vinterhungriga rådjur gillar grönkål. De hann knapra i sig det mesta innan jag kom på att jag skulle sätta galler över den. Med lite tur kommer den tillbaka till våren. Så får den växa ett tag så vi kan plocka de första skotten. Sen kan jag ha någon sommarsådd där i stället. Försådda bönor som jag kan plantera ut när kålen ger upp, kanske?

Barnen har inget emot snön i alla fall.

3 comments:

Anonymous said...

wow!

fint upphottad blogg och fina bilder

kram annan

Elins trädgård said...

Jo, tyckte det var dags att snygga till bloggen lite. Fler förändringar kommer vartefter, hoppas jag.

Anonymous said...

Jättefin bloggen blev!
Kul att se bild på huset huset uppifrån.
Det påminner mig om att jag borde göra något fint med min överdel också...